EXPOS fotoclub maakt nieuwe start

EXPOS was ooit de leidende fotoclub voor modelfotografie met ontelbare activiteiten op dat gebied, in zowel Nederland als Vlaams België. Maar van de meer dan driehonderd fotografen, modellen en make-up artists die in de hoogtij op de ledenlijst stonden zijn er nog geen honderd over. Komt vooral door Internet. Maar omdat er behoefte is aan meer zekerheid, heeft een groep actieve leden de structuur aangepast en gaat door met waarmee EXPOS goed is: fashion, beauty en glamour: samengevat met modelfotografie. En EXPOS is een vereniging met een bestuur en leden, en onderscheidt zich daarmee duidelijk van de vele losse verbanden in deze tak van fotografie.

De nieuwe start begint op zondag 16 februari in de sfeervolle zalen, buitenvertrekken en gewelven van het 600 jaar oude Rijksmonument Kasteel Woerden. Dat wordt het decor voor een nieuwe fotodag voor modellen, fotografen, visagisten en stylisten, zowel beginners als gevorderden.

Fashion: Evening, cocktail, disco, wedding. Dat zijn de vier onderwerpen als thema voor de nieuwe start. Modellen laten zich in (hun eigen) feestelijke uitgaanskleding fotograferen, fotografen komen uit hun comfort-zone doordat ze verrast worden door model, kleding, mua, stylist en de zalen in de locatie “as it is” met veel invallend daglicht in het sfeervolle Kasteel Woerden. Kasteel Woerden is tegenwoordig een succesvolle locatie voor events, congressen, huwelijken en andersoortige bijeenkomsten voor de zakelijke en particuliere opdrachtgevers

Fotodag en kennismaken met EXPOS. Niet alleen leden hebben toegang op deze kick-off maar iedereen die serieus met fotografie bezig is. Fotografiestudenten die modellen zoeken; modellen die hun presentatieboek of -site willen verbeteren; vakfotografen met een klein budget; of gewoon meiden en jongens die plezier hebben in poseren met mooie resultaten. Zonder hoge tarieven, ongeacht een professionele- of beginnersstatus. EXPOS is daartoe tevens een filter.

Informatie: www.expos.nl. Inschrijvingsmogelijkheden beperkt.

31 december 2019